fredag den 8. april 2011

at lave et computerspil

idag vi skal lave computerspil. så det gik vi så igang med. måske det er nemt måske det er svært, det kommer helt an på ambitionsniveuaet, jeg kan svagt huske at frank sagde som noget af det sidste at vi skulle arbejde med at skrue vores eget ned. det tager tid at lave et fedt spil.
det tagertid at udvikle en ide eller flere ideer. at lærer alle de features at kende som programmet har, det tager tid at at blive kendt med hele ideen om hvad der er muligt i dette univers, vi har lært at få små dyr til at rende rundt på skærmen, at ligge en baggrund ind, og at der kan ske noget ved at klikke på dyrne eller på hotspots
, det er det vi ved indtil vidre, det begrændser os en del fordi vi gerne vil kunne mere,vi ved at man kan mere vi vil bare vide hvordan, vi synes selv vi er fuld af ideer til hvad man kunne gøre i sådan et spil. det er opfriskende at vi har så mange ideer, til hvad man kunne gøre, det er ærgerligt at vi ikke kan gennemskue hvordan man mon gør.
det er et interresant medie at arbejde med. det er fremtiden for børn og unge, det bliver fedt at lærer at kende, det bliver vildt at se unge om 10 år arbejde med en computer, de bliver jo nærmest cyborgs, computer bliver sådn en intergrerte del af hverdagen at vi slet ikke kan forestille os det nu, vi er jo håbløs gammeldags allerede nu.
det er rigtigt hvad frank siger om tålmodighed, man skal finde tålmodighed til dette, men jeg mærkede selv en belønning ved at arbejde med programmet. man får jo sprøjtet endorfin direkte i blodet når man har siddet og arbejdet med et emne eller nogle sider, og man tester det og det virker,
det er et fantastisk pædagogisk redskab, til at få B&U til at få følelser af succes. pure adrennachome directly into the bloodstream.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar