mandag den 2. maj 2011

vi spiller computerspil, og ser på hvordan man analyserer dem

i dag har vi spillet computerspil

Mkd. 2-5-2011
Spil
Intreressen er eksploderet for comp. Spil institutioners opgave af vejlede i comp.spil
Som pæd skal man forstå comp. spil. Så man ved hvad de unge snakker om og kan li’.
I medierne snakker man om de dårlige omdømme spil har til børn. Børn bliver dumme af at spille.
Men der foregår en uformel læring af børnene. De fleste inst. Er det gået op for dem at børn kan snakke om spillene, spillene er tålt men bliver ikke opfattet som rigtigt leg, men det er det.
Være spørgende og interesseret i børnenes oplevelse med spil, et led i anerkendende pædagogik.
Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works. Anything that’s invented between when you’re fifteen and thirty- five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it. Anything invented after you’re thirty-five is against the natural order of things. Douglas Addams.
Def. et spil er en aktivitet der udføres på baggrund af formelle regler og med henblik på en evaluering af deltagernes præsentationer,
 regelbaseret,feedback,interaktivt,variabelt udfald,følelsesmæssigt tilknyttet,overvejende uden konsekvenser i den virkelige verden.
Spil og leg. I leg kan man ændre på reglerne i spil kan man oftest ikke ændre på reglerne, men nogle gange kan man godt. Når man spiller leger man ikke, siger børn.
Spil og leg kan ikke sammenlignes siger børnene,
Vi skal spille konsol spil og træde tilbage og mærke efter hvad vi oplever. Først prøver vi at spille HitmanII
Vi er johnatan sofie og chr.
Sofie skal til at lære bevægelse med wasd tasterne. Det har jeg ikke tænkt over før at man skal tilegne sig kontrol over spillet, det er intresant, os der har øvet sig i mange timer foran computeren er komfortabel wasd-knapperne
En af de spændene ting ved spillet er at der er ligesom en rigtig god film, og man bliver draget til at se hvad der skal ske længere henne. Det er fedt at skyde folk i spillet. Daily rush som det hedder i CS
Hvad oplever vi i spillet: spillet er atypisk fordi man ikke kan hoppe, spillet er lavet som sniger spil dvs. man skal ikke blive opdaget, det er lidt langsommere end andre spil hvor det mere er rush der er lagt væk på.
Det virker som om det er ligeså svært at lære at spille det spil som det er at lære at spille guitar,
Vi har prøvet at spille sherlock holmes spil og det var meget kedeligt. Så vi blev nødt til at give op efter kort tid fordi det var så langsomt og kedeligt. Det er helt klart et voksen spil bla. a. fordi det er avanceret engelsk det foregår på og fordi dialog er et hovedpunkt. Det er et adventurespil detektiv-spil som man ser i third person. Jeg kunne forestille mig det er et spil man kan spille i stedet for at læse en god krimi. Hvad kan man lære af det?
Man kan lære at man skal være tålmodig og være nysgerrig og man skal synes at Sherlock holmes er et interessant univers, man kan spille det hvis man synes det engelske victorianske tid er interessant. Det er et spil hvor man kan fremme engelsk-kundskaber, men spille er alt for indskrænket, man kan kun gøre de ting man skal for at komme vidrer i historien, som er udtænkt i forvejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar